Szukam pracownika czyli jak znaleźć właściwego człowieka do pracy.


Wyobraź sobie sytuację...masz już firmie zaczynasz zarabiać wszystko się układa i najwyższa pora na zatrudnienie Twojego pierwszego pracownika. Myślisz sobie nic prostszego. Tworzysz ogłoszenie, wrzucasz na portal ogłoszeniowy, czekasz, czekasz i... I nic. Niestety bardzo wielu przedsiębiorców oczekuje, że w dobie wszechobecnej cyfryzacji można znaleźć właściwego człowieka do pracy w bardzo łatwy i szybki sposób. Niestety odbiega to od rzeczywistości. Proces rekrutacyjny to tak na prawdę wiele złożonych składowych. Wróćmy więc do początku zatem z jakimi problemami borykają się firmy gdy chcą zacząć zatrudniać.

Jak znaleźć pracownika? Jak dodać ogłoszenie o pracę? Gdzie je dodać? Ile zarabia pracownik na danym stanowisku? Czy mnie stać na pracownika? Jak poprawnie przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną? Jak czytać CV?


To jedne z najczęstszych problemów, z którymi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy. Dziś w Polsce oficjalne dane wskazują, że bezrobocie wynosi około 5%. Powoduję to sytuację, w której ciężej szuka się idealnych kandydatów do pracy na wskazane stanowisko. Jednak czy to powód do zmartwień? Oczywiście, że nie. Przede wszystkim trzeba zacząć od zastanowienia się czy ja na prawdę potrzebuje zatrudnić pracownika? Pierwszego czy kolejnego nie ma znaczenia.

Zastanów się więc, czy i jakie konkretnie zadania będziesz zlecał nowoprzybyłej osobie. Jeśli już wiesz to będzie Ci znacznie prościej dopasować swoje oczekiwania do kandydata i przy okazji stworzyć odpowiednie ogłoszenie o pracę.






Jakie cechy ma dobry pracownik? Tak, na prawdę trzeba by najpierw pochylić się nad terminem "dobry pracownik".

Czyli tak na prawdę jaki? Myślę, że to zależy od wielu czynników ale przede wszystkim od branży. Przyjmijmy więc kilka ogólników, które posłużą nam jako podstawa:

Dobry pracownik powinien być :

1.Lojalny

2. Uczciwy

3. Chętny do pracy

4. Samo zaradny

5. Elastyczny

6. Odpowiedzialny


Według nas te cechy to pewna baza, dopiero później możemy za ważne cechy uznać też : 7. Kreatywność

8. Pomysłowość

9. Głód wyzwań

10. Aktywność 11. Komunikatywność 12. Empatia



Jak sprawdzić czy dany kandydat ma takie cechy? Głównym narzędziem będzie oczywiście rozmowa rekrutacyjna i odpowiednio zadane i rozwinięte pytania przez osobę rekrutująca. Jeśli nie wiesz jak poprawnie przeprowadzić rekrutacje to skontaktuj się z naszym zespołem. Powinniśmy się też zdecydować, które cechy są dla nas bardziej ważne, a które mniej. Mówimy w końcu o dobrym pracowniku a nie "idealnym". Należy pamiętać też, że dobrzy pracownicy lubią też dobrych pracodawców dlatego okażmy swoje zainteresowanie danemu kandydatowi oraz dopasujmy jego wynagrodzenie do stawek rynkowych. W ten sposób prowadząc profesjonalną rekrutację w połączeniu z CV* i rozmową jesteśmy w stanie wyłowić dobrego pracownika z rynku.


Może się okazać, że dobry pracownik jest tuż za rogiem, po prostu sprecyzuj swoje oczekiwania, zastanów się nad miejscem pracy jakie chcesz zaoferować a następnie szukaj. Jeśli dalej nie jesteś pewien, lub nie masz czasu zawsze możesz zdać się na nasz profesjonalny zespół. LetsPro team wyszuka dla Ciebie i Twojej firmy odpowiednio dobranych pracowników. Pozostań profesjonalny i rekrutację zostaw nam.







25 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie